piątek, 31 sierpnia 2018

Książka BLW Bardzo lubię wcinać






W tym miesiącu na jednym z blogów udało mi się wygrać książkę "BLW bardzo lubię wcinać". Przy moim pierwszym dziecku nie przyszło mi na myśl, aby rozszerzać dietę metodą BLW. Pewnie jak większość mam zaczęłam tradycyjnie od papek. Bałam się podać swojemu dziecku kawałek brokułu, marchewki czy innego warzywa czy owocu. Zawsze jednak zastanawiałam się czy nie warto jednak podać maluchowi produkt, który nie jest papkowaty. Aktualnie jestem na końcówce ciąży i już myślę co podawać małemu dziecku na początku rozszerzania diety. Na pomoc przychodzi mi książka "BLW Bardzo lubię wcinać". Rozwiała moje wszystkie wątpliwości, teraz już wiem że zacznę od metody BLW.
Książka na samym początku wprowadza nas tematykę żywienia niemowląt, kiedy najlepiej zacząć rozszerzanie diety, jakie są aktualne zalecenia, wskazane i zakazane produkty w diecie dziecka. Dla osoby z pierwszym dzieckiem na pewno są to bardzo cenne informacje. Również dla tych co mają więcej dzieci znajdziemy coś o czym mogliśmy nie wiedzieć. Bez względu w jaki sposób karmimy czy piersią czy mlekiem modyfikowanym rozszerzanie diety zaczynamy po szóstym miesiącu. Nawet podanie wody w upalne dni jest już rozszerzaniem diety.
Kolejna sprawa dotyczy już samej metody BLW, jej zalet i wad, kto wymyślił tą metodę i czym w ogóle ona jest. Czy podanie łyżeczki przy BLW jest praktykowane, porady od jakich produktów możemy zacząć i w jaki sposób je podać.
W książce mamy również informacje o historii żywieniu niemowląt, wskazówki dotyczące siedzenia dziecka przy podawaniu produktów- tu porady jak prawidłowo przygotować dziecko do jedzenia kiedy jeszcze samo nie siedzi. Oczywiście nie może zabraknąć działu z pierwszą pomocą w sytuacji kiedy nasze dziecko może się zakrztusić- zawsze bałam się takich sytuacji ale teraz już wiem jak sobie z nimi poradzić.
Bardzo ważną sprawą są dla mnie doświadczenia innych rodziców przy wprowadzeniu metody BLW, ich historie i porady. Następna kwestia dotyczy żywienia rocznego dziecka- co się zmienia kiedy maluch kończy swój pierwszy roczek, wprowadzanie nowych produktów i jakich powinno dziecko unikać, co możemy zaproponować do picia roczniakowi, piramida żywienia oraz co zrobić z mlekiem- czy jest sens jego dalszego podawania.
Książka jak najbardziej mnie zaskoczyła swoją zawartością, poznałam wiele cennych wskazówek na temat samej metody BLW i dlaczego warto ją wybrać. Przy niej rozszerzanie diety będzie dla mnie dużo łatwiejsze i przede wszystkim bezpieczne.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

https://pierwsza-nadzieja.blogspot.com/